3. 11. 2015 Po stopách šelem se středoškoláky: nový projekt nabízí více kontaktu s přírodou | Česká divočina

3. 11. 2015 Po stopách šelem se středoškoláky: nový projekt nabízí více kontaktu s přírodou

Domů / Tiskové zprávy / 3. 11. 2015 Po stopách šelem se středoškoláky: nový projekt nabízí více kontaktu s přírodou
Zítra, 4. listopadu 2015, proběhne další ze série exkurzí a výukových programů pro středoškoláky, zaměřených na poznávání života skrytě žijících velkých šelem. Studenti gymnázia z Příbora se s terénním lektorem Hnutí DUHA Olomouc Michalem Bojdou vydají po stopách vlků, rysů a medvědů, ale i dalších zvířat v Beskydech.

Cílem výukových programů a exkurzí, které Hnutí DUHA pořádá, je nabídnout studentům při poznávání přírody a ekologických vazeb bezprostřední zážitek a také poukázat na některé nepravdivé pověry, které o šelmách panují.

Hnutí DUHA Olomouc se terénnímu monitoringu věnuje od roku 2002, má tedy množství praktických zkušeností, záběrů a nahrávek z fotopastí, které při interaktivních programech využívá. Ročně proběhne 30–60 programů pro střední i základní školy, kterých se účastní v průměru 1200 žáků ročně.

Michal Bojda z Hnutí DUHA k chystané exkurzi řekl:
 „Exkurze je každé škole šitá takříkajíc na míru. Snažíme se přizpůsobit možnostem škol a při výběru navštívené lokality zohledňujeme jejich dojezdové možnosti. Tentokrát se vypravíme po stopách šelem do okolí Národní přírodní rezervace Kněhyně – Čertův mlýn. Studenti budou procházet místy, kudy chodí také velké šelmy. Věřím, že při troše štěstí narazíme na jejich pobytové znaky a doufám, že v některých studentech třeba i tato výprava do beskydské divočiny prohloubí zájem o naše přírodní klenoty.“


Exkurze a výukové programy pro středoškoláky jsou součástí právě probíhajícího projektu „Zvyšováním povědomí veřejnosti k lepší ochraně biodiverzity v ČR“, podpořeného grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů 2009–2014. Exkurze a výukové programy proto středním školám Hnutí DUHA Olomouc nyní nabízí zcela zdarma.

Comments

Leave a Comment